Проект
вноситься народними
депутатами України
Стецьківом Т.С.
Стретовичем В. М.
Томенком М. В.
ЗАКОН УКРАЇНИ
“Про процедуру підготовки проекту нової редакції Конституції України ”
(реєстр. №2245)
Верховна Рада п о с т а н о в л я є:
Цей Закон відповідно до принципу народовладдя, на забезпечення реалізації права народу визначати і змінювати конституційний лад в Україні, яке закріплюється статтею 5 Конституції України, визначає процедуру розробки та розгляду проекту нової редакції Конституції України, який виноситься на затвердження всеукраїнським референдумом.
Розділ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Завдання законодавчого визначення процедури підготовки проекту нової редакції Конституції України
Завданням законодавчого визначення процедури підготовки проекту нової редакції Конституції України є забезпечення реалізації установчої влади Українського народу, зокрема права народу визначати і змінювати конституційний лад в Україні.
Стаття 2. Етапи підготовки проекту нової редакції Конституції України
1. Етапи підготовки проекту нової редакції Конституції України:
1) ініціювання процесу підготовки проекту нової редакції Конституції України;
2) скликання та діяльність Конституційної Асамблеї України;
3) винесення на всеукраїнський референдум проекту нової редакції Конституції України.
2. Процес підготовки проекту нової редакції Конституції України може розпочатися за народної вимогою про проведення всеукраїнського референдуму щодо затвердження нової редакції Конституції України, або за ініціативою Президента України шляхом подання до Верховної Ради України проекту нової редакції Конституції України, або за ініціативою не менш як однієї другої народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України шляхом подання до Верховної Ради України проекту нової редакції Конституції України.
3. Президент України видає указ про скликання Конституційної Асамблеї України протягом двох місяців з моменту отримання народної вимоги про проведення всеукраїнського референдуму щодо затвердження нової редакції Конституції України, або з моменту реєстрації в апараті Верховної Ради України проекту нової редакції Конституції України.
4. Президент України негайно після прийняття рішення Конституційною Асамблеєю України про винесення проекту нової редакції Конституції України на затвердження всеукраїнським референдумом призначає всеукраїнський референдум з відповідного питання.
Стаття 3. Ініціювання процесу підготовки проекту нової редакції Конституції України
1. Вимога про проведення всеукраїнського референдуму щодо затвердження нової редакції Конституції України за народною ініціативою (народна вимога) – це Звернення (петиція) громадян України, яке підписано не менш як трьома мільйонами громадян України, які мають право голосу, за умови, що їх підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей України і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.
2. Ініціативні групи щодо збору підписів вільно здійснюють агітацію в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції та законам України.
3. Народна вимога про проведення всеукраїнського референдуму щодо затвердження нової редакції Конституції України подається до Центральної виборчої комісії України для перевірки її відповідності вимогам, встановленим законодавством про вибори та референдуми.
4. Народна вимога про проведення всеукраїнського референдуму щодо затвердження нової редакції Конституції України після прийняття Центральною виборчою комісією рішення про відповідність її вимогам, встановленим законодавством про вибори та референдуми, невідкладно направляється Президенту України.
5. Голова Верховної Ради України невідкладно направляє Президенту України, зареєстрований у Верховній Раді України, проект нової редакції Конституції України.
Стаття 4. Конституційна Асамблея України
1. Конституційна Асамблея України є органом державної влади спеціально уповноваженим забезпечити реалізацію Українським народом установчої влади.
Стаття 5. Завдання Конституційної Асамблеї України
1. Основними завданнями Конституційної Асамблеї України є забезпечення:
1) реалізації права Українського народу на самовизначення;
2) вираження суверенної волі громадян України у Конституції України – Основному Законі України;
3) підготовки проекту нової редакції Конституції України незалежно від політичних інтересів з урахуванням демократичних світових стандартів та досягнень вітчизняної науки для винесення його на затвердження всеукраїнських референдумом.
Стаття 6. Принципи діяльності Конституційної Асамблеї України
1. Діяльність Конституційної Асамблеї України ґрунтується на принципах:
1) народного суверенітету – забезпечення реалізації Українським народом установчої влади;
2) верховенства права – спрямування діяльності на забезпечення прав і свобод людини і громадянина, здійснення її на засадах справедливості та гуманізму;
3) законності – здійснення повноважень у межах та в порядку, встановлених Конституцією України та цим Законом;
4) гласності та відкритості – проведення засідань Конституційної Асамблеї України відкрито, забезпечення залучення громадськості до процесу прийняття рішень, обов’язкове оприлюднення всіх рішень Конституційної Асамблеї України;
5) незалежності – здійснення повноважень самостійно, незалежно від інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб;
6) колегіальності – прийняття рішень після обговорення на пленарних засіданнях шляхом голосування;
7) професіоналізму – забезпечення прийняття якісних законів про внесення змін до Конституції України, а також нової Конституції України шляхом підготовки проектів з дотриманням вимог законодавчої техніки, урахуванням демократичних світових стандартів та досягнень вітчизняної науки;
8) добросовісності – усі народні обранці Конституційної Асамблеї України зобов’язані діяти добросовісно, тобто зі щирим переконанням щодо високої мети своїх повноважень, відданістю визначеним законом завданням та щирими намірами підготувати проект нової редакції Конституції України незалежно від політичних інтересів з урахуванням демократичних світових стандартів та досягнень вітчизняної науки для винесення його на затвердження всеукраїнських референдумом;
9) ефективності та розумного строку – забезпечення розробки нової редакції Конституції України з найменшими затратами коштів (без зайвих витрат) та протягом розумного строку, тобто у найкоротший строк, достатній для розробки якісного проекту нової редакції Конституції України.
Стаття 7. Правові засади діяльності Конституційної Асамблеї України
1. Організація, повноваження і порядок діяльності Конституційної Асамблеї України визначаються цим Законом.
2. Конституційна Асамблея України приймає акти, що регламентують організацію її внутрішньої роботи у відповідності з цим Законом.
Стаття 8. Повноваження Конституційної Асамблеї України
1. До повноважень Конституційної Асамблеї України належить:
1) розробка проекту нової редакції Конституції України у разі проголошення всеукраїнського референдуму щодо затвердження нової редакції Конституції України за народною ініціативою;
2) доопрацювання проекту нової редакції Конституції України у разі ініціювання прийняття нової редакції Конституції України Президентом України або не менш як однією другої народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України;
3) прийняття рішення про винесення проекту нової редакції Конституції України на затвердження всеукраїнським референдумом;
4) прийняття рішення про підтвердження незмінності Конституції України.
Стаття 9. Місцезнаходження Конституційної Асамблеї України
1. Конституційна Асамблея України здійснює свої повноваження у столиці України – місті Києві.
2. Державний Герб України та Державний Прапор України є
обов\’язковими атрибутами залу засідань Конституційної Асамблеї України.
3. Указ Президента України про скликання Конституційної Асамблеї України є правовою основою оголошення Центральною виборчою комісією початку виборчого процесу до Конституційної Асамблеї України.
Стаття 10. Призначення всеукраїнського референдуму з питань затвердження нової Конституції України
1. Дата проведення всеукраїнського референдуму призначається Президентом України не раніш як за два і не пізніш як за чотири місяці від дня прийняття рішення про проведення референдуму.
2. Всеукраїнський референдум проводиться відповідно до законодавства про референдуми.
З іншими розділами законопроекту, поданням та пояснювальною запискою можна ознайомитися тут: