Голова парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко повідомив, що після обговорення з представниками медіаспільноти та фахівцями процесу створення суспільного телебачення і радіо в Україні, було вирішено запропонувати парламенту ухвалити низку не концептуальних, а логічних правок до чинного законодавства, аби пришвидшити створення суспільного мовлення в Україні.
Так, 2 липня 2014 року Голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко разом із народними депутатами України: Олександром Абдулліним, Миколою Баграєвим, Іриною Геращенко, Оленою Кондратюк, Андрієм Шевченко зареєстрували Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Суспільне телебачення і радіомовлення України” (щодо уточнення окремих положень) № 4224а.
Даний законопроект підготовлений з метою усунення неточностей та прогалин щодо створення Національної суспільної телерадіокомпанії України. Проект Закону передбачає внесення коригуючих змін до низки статей Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України».
Так, в статті 1 вилучається згадка про Державну телерадіокомпанію “Всесвітня служба “Українське телебачення і радіомовлення”, база якої має бути використана для створення іномовлення.
У зв’язку з переходом на цифрове мовлення, а також задля уніфікації підходів щодо ліцензування суспільного мовлення пропонується встановити мінімальну кількість каналів мовлення не лише для радіомовлення, але й для телемовлення.
Внесення змін до Закону в частині видачі ліцензії викликане ч.2 ст.1 Закону, а також ч.3 ст. 35 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”. Чинна редакція Закону оперує поняттям анулювання ліцензії. Водночас, законом про телебачення і радіомовлення визначається виключний перелік підстав для анулювання, а саме:
а) клопотання ліцензіата про анулювання ліцензії;
б) рішення про скасування державної реєстрації ліцензіата;
в) несплати ліцензіатом ліцензійного збору у строки, встановлені відповідно до вимог цього Закону;
г) відсутності передбаченого ліцензією мовлення протягом року від дня видачі ліцензії;
ґ) рішення суду про втрату чинності ліцензії на мовлення.
Також слід зауважити, що законом про суспільне телебачення і радіомовлення визначається, що НСТУ утворюється шляхом реорганізації. В такому випадку, відповідно до ч.3 ст.35 Національна рада проводить переоформлення ліцензії “зміна організаційно-правової форми та умов діяльності ліцензіата”.
Окрім цього в статті 12 Закону з частини першої вилучається дублююче положення щодо вимог до членів Правління, яке врегульоване частиною 6 цієї ж статті. Водночас, до частини шостої додається положення, за яким обрані члени Правління та Голова Правління мають припинити трудові стосунки з іншими телерадіоорганізаціями.