Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко констатував, що останнім часом в комерційній та політичній рекламі почали активно використовувати зображення дітей.
«Дана тенденція стала активніше використовуватися протягом останніх років», – зазначив М.Томенко. «При чому залучення дітей до реклами активізувалося як в політичній, так і в комерційній рекламі», – додав політик.
Микола Томенко нагадав, що стосовно комерційної реклами, то стаття 20 Закону України про рекламу містить чіткі обмеження стосовно використання зображень дітей у рекламі (зокрема, забороняється реклама: з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих; з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків; з вміщенням закликів до дітей придбати продукцію; з використанням зображень справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв; тощо). Водночас, він відмітив, що «на жаль, як розміщена на телебаченні, так і зовнішня реклама багатьох товарів містить низку явних порушень цих обмежень».
«Однак ще більш загрозливих масштабів набирає тенденція використання зображень дітей посадовими особами в контексті політичної чи партійної реклами», – наголосив Віце-спікер.
Віце-спікер зазначив, що, на жаль, в Україні так і не прийнято спеціального закону, який би регулював політичну рекламу. Однак, він назвав цілком очевидним, що, виходячи з духу діючого закону про рекламу та елементарної етики і моралі, використовувати зображення дітей в рекламі голів обласних адміністрацій та в контексті реклами їх як керівників партійних організацій Партії регіонів є неприпустимим. За його словами, йдеться, зокрема, про рекламну кампанію Партії регіонів та голів Черкаської, Київської та інших області.
Микола Томенко назвав це неприпустимим і з моральної точки зору, і з точки зору того, що у багатьох країнах світу є табу на використання дітей в партійних чи політичних рекламних проектах.
Заступник Голови Парламенту зауважив, що «якщо політичні діячі та високопосадовці сьогодні не керуються загальними принципами етики та моралі, очевидно треба вносити до закону про рекламу норму, яка би забороняла використовувати зображення дітей в партійній чи політичній рекламі».