Микола Томенко, виступаючи з трибуни парламенту від імені фракції БЮТ, звернув увагу на ситуацію, яка склалася сьогодні з виконанням Державного бюджету України, а саме – з реалізацією соціально-економічних програм. За словами народного депутата, сьогодні дві важливі складові наповнення держбюджету, пов’язані з процесами приватизації та земельних аукціонів, фактично, заблоковані.
Микола Томенко висловив стурбованість вчорашнім Указом Президента, яким зупиняється дія Постанови Кабінету Міністрів України про проведення земельних аукціонів. “Логіка такого Указу незрозуміла, адже він зупиняє дію документа, що не дозволяє реалізацію корупційних схем розкрадання земель”, – вважає Микола Томенко. Він поінформував, що за останній період лише у столиці України серед проаналізованих 221 рішення з виділення землі, лише 8 з них були прийняті на конкурсних умовах та 1 рішення – із проведенням земельного аукціону. За оцінками експертів, втрата від непублічного продажу земель склала для Києва більше 10 млрд. доларів.
“Тому для того, щоб по всій Україні держава не втрачала мільярди, необхідно відмінити Указ Президента і зробити все, щоб українська земля якщо продавалася чи відчужувалася, то виключно шляхом проведення аукціону – публічним і прозорим шляхом”, – вважає народний депутат.
Він висловив стурбованість тим, що зараз реалізовується сценарій ліквідації парламенту як самостійного інституту влади. Зокрема, про це свідчить рішення Конституційного Суду України стосовно неконституційності Регламенту Верховної Ради України. На думку Миколи Томенка, таке рішення КС – радше політичного, а не правового характеру, оскільки предмет подання народних депутатів жодним чином не стосувався ухваленого рішення суду.
Микола Томенко також наголосив на тому, що всі рішення, пов’язані зі змінами до Конституції України, – прерогатива виключно парламенту. Народний депутат нагадав про пропозицію фракції БЮТ щодо створення Тимчасової спеціальної комісії з питань внесення змін до Конституції, яка дозволить перевести дискусію навколо зміни Основного Закону України із кулуарів Верховної Ради до сесійної зали.
“Усі зміни повинні ухвалюватися у парламенті. Після цього можливе затвердження прийнятого рішення на всеукраїнському референдумі, але спочатку консенсус має бути знайдений у вищому законодавчому органі України”, – переконаний Микола Томенко.