«На жаль, Україна залишилась чи не єдиною з європейський держав, яка дозволяє собі ліберальне ставлення до засилля реклами алкоголю, до безперешкодного продажу та розпивання спиртних напоїв. Ніде більше в Європі ви не побачите таку кількість місць, де рекламується алкоголь, відпочиває молодь з пляшками у парках, на пляжах, концертах тощо. Саме тому я ініціював низку законопроектів, щоб, з одного боку, захистити здоровий спосіб життя, а з іншого, – вберегти молоде покоління від згубного впливу реклами і формування моди на випивку тощо», – зазначив Заступник Голови Верховної Ради Микола Томенко.
Він нагадав, що один із ініційованих ним законопроектів про обмеження реклами алкоголю і тютюну вже набрав чинності, і зараз діють норми щодо впорядкування діяльності зовнішньої реклами, спрощення в розміщенні соціальної реклами, а також заборона рекламування алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пива та відповідних торгівельних марок популярним особам.
Так, з 1 січня 2009 року на носіях зовнішньої реклами в містах та за їх межами зникне реклама алкоголю і тютюну. Також у телепередачах буде заборонено наводити інформацію рекламного характеру у вигляді дикторського тексту або звукового супроводу про спонсора – виробника алкогольних напоїв, або про відповідну алкогольну торгівельну марку. З 1 січня 2010 року буде заборонена реклама алкоголю й тютюну у друкованих ЗМІ, окрім спеціалізованих видань. На черзі – прийняття законопроекту у співавторстві з народним депутатом Андрієм Шевченком (реєстр. №1014-2) щодо повної заборони рекламування пива носіями зовнішньої реклами та обмеження такої реклами на телебаченні.
На переконання Миколи Томенка, не меншою небезпекою є продаж та споживання слабоалкогольних напоїв. «Очевидно, що розпивання слабоалкогольних напоїв чи пива у пляшках під час спортивних змагань та концертних заходів – не лише зло для тих, хто п’є, а і проблема безпеки для усіх людей, що присутні на цьому заході. Саме тому разом народними депутатами – Наталією Королевською та Євгеном Сусловим – був зареєстрований законопроект щодо обмеження споживання і продажу слабоалкогольних напоїв (реєстр. №1171)», – нагадав віце-спікер.
Цей законопроект пропонує долучити до заборони продажу і споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів пиво та слабоалкогольні напої, зокрема, у місцях проведення масових заходів, за винятком спеціально відведених для цього місць. На переконання Миколи Томенка, дана законодавча ініціатива визначить правила продажу і вживання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також дасть можливість насамперед місцевій владі впливати на кричущі ситуації, які складаються у місцях масового відпочинку людей.
Коментуючи критику з боку власників пивних заводів, які є нині народними депутатами, Микола Томенко зазначив, що йому дивно чути про те, що всі алкогольні напої – це зло, а пиво – добро для молоді. «Очевидно, проблема полягає в тому, що бізнесменам у парламенті треба визначитися: або вони керують пивними заводами, або займаються захистом суспільства як народні депутати. Все, що стосується моєї діяльності у Верховній Раді, – це передовсім захист суспільства, а не певних виробників лікеро-горілчаної продукції, як це роблять деякі представники парламенту», – зазначив Микола Томенко.