Голова парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко зазначив, що із здивуванням та подивом читає інформацію, що нібито законопроекти, проголосовані 16 січня 2013 року, вже передані Головою Верховної Ради України до Президента і тим більше вже підписані ним.
«Виходячи з положень чинного законодавства України, це неможливо. Не говорячи вже про неправовий характер розгляду та голосування за ці законопроекти. Адже будь-якій людині із базовою юридичною освітою цілком зрозуміло, що дані законопроекти не мають правової легітимності вже на стадії їх розгляду та голосування», – зазначив Микола Томенко.
Натомість, подальша процедура набрання чинності закону чітко врегульована Законом України «Про Регламент Верховної Ради України». Так, згідно із ст.130 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», Голова Верховної Ради України підписує поданий на підпис закон не раніше двох днів з дня його подання, а потім передає його на підпис Президенту України.
Отже, найкоротший термін, коли можуть передати на підпис Президенту дані закони, становить два дні. А також Президент може підписати їх після проведення експертизи із залученням міністерств та інших працівників центральних і місцевих органів виконавчої влади.
«Таким чином, стає цілком зрозумілим, що ухвалені вчора скандальні законопроекти не можуть бути підписані Президентом та опубліковані щонайменше у найближчі два дні. В іншому ж випадку, на мою думку, можна говорити про можливість невиконання законів, які ухвалювались і вступали в дію з порушенням чинного законодавства», – вважає Микола Томенко.