«Рекламування алкогольних напоїв та лікарських засобів треба або заборонити, або здійснювати виключно згідно законодавства», – сказав сьогодні заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко, відкриваючи засідання «круглого столу» на тему: «Практика застосування та основні напрями вдосконалення Закону України «Про рекламу», що проходив у парламенті.
Микола Томенко повідомив, що на сьогоднішній день у Верховній Раді накопичено надзвичайно велику кількість законопроектів, які стосуються зміни рекламного законодавства, в тому числі і тих, що регламентують правила рекламування окремих категорій товарів – алкогольних напоїв, тютюнових виробів, лікарських засобів, медичної техніки, методів лікування й діагностики тощо. «Окрім того, ми отримуємо велику кількість звернень як від простих громадян, так і від різного роду організацій щодо фактів недотримання діючого законодавства саме у згаданих напрямках», – повідомив він.
Говорячи про порушення, Віце-спікер наголосив, що останнім часом в українському телерадіопросторі відновлена пряма реклама горілки. «Сьогодні систематично порушуються вимоги статті 22 Закону України «Про рекламу» щодо заборони трансляції реклами алкогольних напоїв та відповідних торгівельних марок з 6.00 до 23.00. Ще сумніше виглядають спроби деяких алкогольних компаній завуалювати пряму рекламу горілку під соціальну рекламу. Таким чином з одного боку не виконується Закон «Про рекламу», а з іншого боку дискредитується ідея соціальної реклами», – відмітив М.Томенко. Окрім того, Микола Томенко відзначив, що «контент реклами пива і по духу, і по букві не завжди адекватний чинному законодавству». «Сьогодні дуже багато питань до реклами лікарських засобів. Сьогодні легалізовані телевізійні конкурси, просто кажучи «лохотрони», які стали ледь не головними програмами на багатьох каналах», – сказав М.Томенко, окреслюючи групу проблем для обговорення під час засідання.
Під час свого виступу заступник Голови ВР М.Томенко окреслив дві альтернативи дій у даному напрямку. «По-перше, необхідно просити рекламні компанії, які працюють в Україні, виконувати чинне законодавство і друга альтернатива – змінювати рекламне законодавство у тій частині де є певні неузгодження та проблемні моменти», – сказав він. Микола Томенко наголосив, що всі законопроекти з озвучених ним питань, в тому числі і щодо обмеження чи заборони реклами алкоголю та тютюну, зареєстровані у Верховній Ради.
Завершуючи, Микола Томенко закликав присутніх обговорити окреслені питання, зокрема дотримання чинних правил рекламування окремих категорій товарів (алкогольних напоїв, тютюнових виробів, лікарських засобів, медичної техніки, методів лікування й діагностики тощо), а також окреслити основні напрями удосконалення рекламного законодавства відповідно до суспільних вимог та потреб розвитку інформаційної галузі.
У заході взяли участь запрошені представники Комітету ВР з питань свободи слова та інформації, народні депутати, представники Міністерства охорони здоров’я, члени Національної ради з питань телебачення та радіомовлення, керівники Державного комітету телебачення та радіомовлення і Державного комітету з питань технічного регулювання, керівники медіа та громадських організацій. В ході роботи, учасники засідання домовилися створити спільну робочу групу, яка би підготувала єдині погоджені зміни до Закону України «Про рекламу».