«Необхідно якнайшвидше знаходити шляхи виходу з тієї ситуації, яка складається у нас з випуском 2012 року», – сказав Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко, відкриваючи круглий стіл на тему «Проблема випуску 2012 року в контексті реалізації Концепції 12-річної загальної середньої освіти в Україні», що проходить сьогодні у парламенті. Круглий стіл проводиться спільно з Міністерством освіти і науки України, до дискусії запрошені керівники Міністерства, Академії педагогічних наук України, провідних вищих навчальних закладів та загальноосвітніх навчальних закладів.
Під час свого вступного слова Микола Томенко запропонував присутнім обговорити низку проблем в реалізації Концепції 12-річної загальної середньої освіти, що передбачає перехід на 12-річну школу. Зокрема, він поінформував, що існує реальна небезпека відносно вступної кампанії 2012 року, оскільки, за даними Міністерства освіти і науки, в Україні в 2011 році буде 235 тисяч випускників, в 2012 році – жодного, а в 2013 році – 427 тисяч.
«Таким чином виникає проблема із забезпеченням успішної вступної кампанії і повноцінної діяльності вищих навчальних закладів. Такий кількісний перепад створює як проблему для шкіл, вчителів та вузів, так і напругу у батьків та дітей», – наголосив М.Томенко.
Водночас, на думку М.Томенка, існує три шляхи виходу із цієї ситуації. «Перший шлях – революційний – обговорити переваги і недоліки дванадцятирічної системи і подумати про можливість повернення до десятирічної школи. Другий шлях – еволюційний. Відтермінувати введення 12-річної системи і зупинитися на 11-річній, а тим часом підготуватися до цього переходу, зокрема, з точки зору змісту підручників тощо. Третій шлях, я б назвав його сьогоденний, – реалізовуючи концепцію 12-річної системи, знайти варіанти, можливо, шляхом запровадження екстернату, для того, щоб забезпечити певну кількість випускників у 2012 році», – сказав М.Томенко.
Микола Томенко наголосив, що ситуація, яка очікує Україну в 2012 році, коли, в результаті запровадження 12-річної системи освіти, в школах не відбуватиметься випуску і відповідно вищі навчальні заклади залишаться без вступників, – це лише одна складова проблеми переходу на 12-річну освіту та зазначив, що існує ще маса інших, невирішених проблем.