Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко неодноразово висловлював стурбованість ситуацією, яка склалася на Закарпатті навколо Національного природного парку «Синевир».
Сьогодні на засіданні Комітету ВРУ з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, за ініціативою Віце-спікера Миколи Томенка, було розглянуто питання щодо ситуації довкола Національного природного парку «Синевір».
В ході засідання Комітету народні депутати України та представники державних профільних органів одноголосно відзначали недопустимість відчуження земель національного природного парку, які мають загальнонаціональний статус, в комунальну власність.
В результаті обговорення прийнято рішення внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови, в якій наголосити на незаконності рішень Закарпатської обласної ради щодо відчуження Музею лісу і сплаву, який знаходиться на території Національного природного парку «Синевір», до комунальної власності, звернутися до Генеральної прокуратури з проханням внести протест на рішення Закарпатської обласної ради та наголосити на необхідності якнайшвидшого вирішення відповідними державними органами питань по видачі НПП «Синевір» державних актів на право постійного користування землею та їх реєстрації. Окремим пунктом в Постанові пропонується Міністерству охорони навколишнього природного середовища України спільно з керівництвом НПП «Синевір» розробити проект відбудови Музею лісу і сплаву на Чорній річці.
«Ситуація, що склалася на Закарпатті викликала велику стурбованість не лише серед науковців, екологів, журналістів та громадськості Закарпаття, а і всієї України. Але я переконаний, що ми зупинимо ліквідацію Національного природного парку «Синевир», – сказав сьогодні Микола Томенко.
Для інформації:
Національний природний парк «Синевір» відноситься до земель природно-заповідного фонду та Постановою ВРУ від 23.12.1993 його передано до підпорядкування Міністерства охорони навколишнього природного середовища України.
Згідно ст. 120 Земельного кодексу України відчуження нерухомого майна означає також передачу у комунальну власність земельних ділянок, необхідних для його обслуговування. Відповідно до ч.3 ст.84 Земельного кодексу України, землі під об\’єктами природно-заповідного фонду та історико-культурними об\’єктами, що мають національне та загальнодержавне значення не можуть передаватися до комунальної власності.
Земельні ділянки особливо цінних земель, до яких відносяться землі природно-заповідного фонду, що перебувають у державній або комунальній власності, можуть вилучатися (викуплятися) лише в окремих випадках за постановою Кабінету Міністрів України або за рішенням відповідної місцевої ради, якщо питання про вилучення (викуп) земельної ділянки погоджується Верховною Радою України.