«За останній період я, як голова Комітету з питань свободи слова та інформації, неодноразово привертав увагу до ситуації, коли чиновники цинічно використовують бюджетні кошти для власного піару для роз’яснення своєї активної діяльності», – сказав Микола Томенко.
Він нагадав, що за офіційною інформацією Київської міської державної адміністрації у 2012 році на утримання засобів масової інформації за статтею «Підтримка засобів масової інформації» було витрачено біля 15 мільйонів гривень. Крім того, за інформацією депутатів Київради, на більш як трьохтисячні спецвипуски газети «Вечірній Київ» було витрачено більше 30 мільйонів гривень, які взяли з пенсійної програми «Турбота».
«Насправді, ця величезна сума для бюджету Києва є мізерною порівняно з тим, скільки витрачається на так звану джинсу або «хитро приховану» рекламу «активної діяльності» нинішньої міської влади. При чому ці рекламні матеріали, які, звісна річ, не проплачуються з бюджету, проплачуються або братнім бізнесом, що співпрацює з київською владою, або в інший незрозумілий спосіб. Як виявляється, це вже не просто матеріали про те, як багато працюють в КМДА, а матеріали про «непримиренну опозиційну політичну діяльність» Олександра Попова», – зауважив Голова Комітету.
Так, розповів Микола Томенко, в сьогоднішньому номері газети «Сегодня» розміщений матеріал під назвою «Конфликт Попова с Азаровым продолжается?». Абсолютно очевидно, що це класична передвиборча джинса, де немає автора і розповідається, як «мужні борці команди Попова активно воюють за права киян з «ганебною і злочинною» владою Азарова.
«Для бабусь, які читатимуть цю газету, матеріал мусить зіграти важливу роль в розумінні того, що є людина, яка їх захищає. Більш посвячені люди зрозуміють суть, адже якщо подивитися на останню сторінку газети «Сегодня», то там, щоправда дуже малим шрифтом, який бабусі навряд чи прочитають, написано, що «ответственность за содержание рекламы несет рекламодатель», а в рубриці «Новости регионов», де опубліковано цей матеріал, інформація розміщується на правах реклами», – зазначив Микола Томенко.
За його словами, складається парадоксальна ситуація, коли Голова КМДА Попов на правах реклами, тобто за гроші, розміщує матеріал, як він «воює» з Азаровим.
«Зрозуміло, що такі методи будуть використовуватися ще не один раз для того, щоб зберегтися і закріпитися при владі і в контексті майбутньої виборчої кампанії. Тут я не аналізую моральність такого підходу, коли один із керівників Партії регіонів у місті Києві нібито критикує свого загальнонаціонального лідера по Партії регіонів, чи як підлеглий Попов воює з начальником Азаровим. Цікаво інше: хто оплачує такі серйозні кошти для того, щоб на правах реклами розміщувати такі матеріали», – підсумував Голова Комітету.