У четвер, 9 вересня, за ініціативою та під головуванням заступника Голови Верховної Ради України Миколи Томенка у парламенті відбулося засідання «круглого столу» на тему: «Державна підтримка закладів фізичної культури та спорту у зв’язку з набуттям чинності нової редакції Закону України «Про фізичну культуру і спорт».
Під час відкриття роботи «круглого столу» Микола Томенко окреслив коло питань для обговорення, серед яких визначив дві першочергові проблеми, прописані законами, та які не вдається вирішити в силу відсутності ефективного інструментарію. Це розвиток системи пільгового оподаткування фізкультурно-спортивних закладів, баз олімпійської та параолімпійської підготовки та удосконалення механізму використання закладами фізкультури та спорту податкових земельних пільг та відповідних компенсацій місцевим бюджетам.
Так, в першу чергу М.Томенко зазначив, що до Верховної Ради неодноразово зверталися громадські організації та спортивні товариства щодо виконання статті 12 Закону України «Про плату за землю». Він нагадав, що Закон «Про плату за землю» (щодо спортивних споруд закладів фізичної культури та спорту, баз олімпійської та параолімпійської підготовки), співавторами якого є М.Томенко, О.Волков та Р.Сафіуллін, був зареєстрований ще в листопаді 2007 року та, після тривалих дискусій, у березні 2009 року був підписаний і вступив в дію. Даний Закон звільняє підприємства, установи, організації, громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості тощо від сплати земельного податку за земельні ділянки, що перебувають у їх власності, на яких розміщені спортивні споруди, що використовуються для проведення всеукраїнських, міжнародних змагань та навчально-тренувального процесу збірних команд України, бази олімпійської та параолімпійської підготовки, за умови спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту.
Водночас, за словами Віце-спікера, протягом року йшли дебати навколо порядку реалізації цієї норми, а 2 березня 2010р. КМУ була видана Постанова, яка, на думку, спортивних організацій і товариств, фактично нівелює саму ідею звільнення від цього податку, оскільки вона передбачає, що організація чи установа повинні спочатку заплатити, а потім, через низку складних аргументацій, отримати ці кошти назад. На думку Миколи Томенко, сьогодні необхідно забезпечити виконання норми Закону про звільнення спортивних та оздоровчих закладів від сплати податків та врегулювати порядок її реалізації.
Другою проблемою для обговорення Микола Томенко визначив необхідність підготувати відповідні рішення, щоб з 1 січня 2011 року був забезпечений механізм виконання норми Закону «Про фізичну культуру і спорт» щодо надання пільг суб’єктам та підприємствам, які допомагають в організації і проведенні фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів. «Спільними зусиллями ми повернули стимулюючий механізм для бізнесу, який би фінансував організацію оздоровчих та спортивних заходів», – повідомив він та пояснив, що Законом передбачено, що сума коштів, перерахованих організатору фізкультурно-оздоровчих або спортивних заходів з метою підготовки і проведення фізкультурно-оздоровчих або спортивних заходів, а також суб‘єктам сфери фізичної культури і спорту, але не більше трьох відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного періоду відноситься до валових витрат і не оподатковується. Однак, цілком очевидним, за словами М.Томенка, є те, що і ця норма Закону потребує опрацювання механізму її реалізації.
Також під час роботи «круглого столу» його учасник наголоси на необхідності спрощення процедури тендерних закупівель для організацій, що працюють в галузі фізичної культури та спорту.
В ході роботи «круглого столу» «Державна підтримка закладів фізичної культури та спорту у зв’язку з набуттям чинності нової редакції Закону України «Про фізичну культуру і спорт» виступили Голова Комітету ВР з питань сім\’ї, молодіжної політики, спорту та туризму П.Костенко, Міністр з питань сім’ї, молоді та спорту Р.Сафіуллін, народний депутат-керівник ТОВ «Динамо» В.Корж, президент НОК України С.Бубка, а також народні депутати-члени профільного комітету, представники міністерства та інших органів виконавчої влади і громадських організацій.