У понеділок заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко перебуває з робочою поїздкою у Полтавській області. У місті Гадяч Віце-спікер відвідав Гадяцьке державне училище культури імені І.Котляревського і загальноосвітню школу імені М.Драгоманова та презентував книгу «Михайло Драгоманов: автожиттєпис». Зустрічаючись з колективами навчальних закладів, Микола Томенко сказав, що «це місто, де народився один із найвизначніших політичних діячів європейського світогляду, один із засновників української політологічної школи – Михайло Драгоманов» та висловив задоволення з того, що дослідження, яке він підготував разом зі своїми колегами, потрапить у бібліотеки Гадяча і Полтавщини.
Відповідаючи на запитання про реформу шкільної освіти під час зустрічей на Полтавщині, Микола Томенко сказав, що на сьогоднішній день прийняття рішення про 11-річне навчання є певним компромісом при ситуації, що склалася. «11-річна система навчання на сьогодні виглядає як певний компроміс та менше зло для батьків, вчителів і школярів», – відмітив він.
Водночас, Віце-спікер наголосив, що вважає не правильною позицію викреслити історію шкільної реформи останніх років і повернутися до 10-річного навчання, натомість, на його думку, і проект 12-річної освіти в українському виконанні виявився далеким від європейського підходу. Як приклад, М.Томенко відмітив те, що так і не вдалося підготувати навчальну програму у такий спосіб, щоб 12 клас був класом спеціалізацій, коли вивчалися б тільки ті предмети, на яких випускники орієнтувалися б при вступі у вищі навчальні заклади. «Крім того, має місце психологічна неготовність батьків, вчителів та, власне, і школярів перебувати у школі до такого віку», – зазначив він. Також серед проблем Микола Томенко назвав те, що не була продумана система вирішення проблеми відсутності випуску 2012 року, в разі, коли б остаточно реалізувався проект повного переходу на 12-річну систему навчання.
Підсумовуючи, заступник Голови ВР сказав, що варто й надалі аналізувати і дивитися якою повинна бути система освіти в школі, однак, на сьогодні повернення до 11-річної системи навчання варто розглядати як певний компроміс.