За підсумками сьогоднішнього допиту в Генеральній прокуратурі народний депутат, Голова парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко поінформував, що йдеться про справу щодо конфлікту, що мав місце на Першому національному каналі.
Микола Томенко сказав, що він дав свідчення та, відповідно до чинного законодавства, не може розголошувати деталі та хід допиту. Водночас, якщо казати узагальнено, то він висловив переконання, що на всіх державних та комунальних телеканалах України (і на Першому національному в тому числі) за часів президентства Віктора Януковича мала місце цензура, тобто втручання посадових осіб, органів державної влади у зміст інформаційної політики загалом та новинної політики зокрема.
«Тому якщо говорити про більш розширене з’ясування ситуації, зокрема, на Першому національному, і з’ясування обставин, хто та в який спосіб цензурував інформаційну політику на цьому каналі, варто було би допитати, як мінімум, колишніх Голову АП Сергія Льовочкіна, заступника Голови АП Юрія Чмиря та першого віце-прем’єра Сергія Арбузова», – запропонував Микола Томенко.
Для прикладу він нагадав, що Комітет з питань свободи слова свого часу звертав увагу на те, як під час акцій протесту була запропонована модель розміщення однієї програми одразу на трьох каналах – Першому національному, каналі «Рада» та каналі «Бізнес». Враховуючи те, що багато медіаекспертів неодноразово вказували, що канал «Бізнес» пов’язаний з С. Арбузовим, ставало очевидно, що не журналісти, а уповноважені тодішньою владою особи підбирали теми та учасників ефірів, що підтверджувалося змістом цих програм. Тобто, вони діяли, фактично, запроваджуючи цензуру, і таким чином порушували чинне законодавство України.
Довідково
Цензура, згідно з Законом України «Про інформацію», – це вимога, спрямована до засобу масової інформації, журналіста, головного редактора, організації, що здійснює випуск засобу масової інформації, його засновника (співзасновника), видавця, розповсюджувача, попередньо узгоджувати інформацію, що поширюється (крім випадків, коли така вимога йде від автора цієї інформації чи іншого суб’єкта авторського права і (або) суміжних прав на неї), та/або накладення заборони (крім випадків, коли така заборона накладається судом) чи перешкоджання в будь-якій іншій формі тиражуванню або поширенню інформації з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб.
За законодавством України, забороняється цензурування інформаційної діяльності не лише друкованих ЗМІ, а й телерадіоорганізацій, а також цензурування інформації, поширюваної інформагентствами.