Розповідаючи в інтерв’ю кореспонденту Німецького радіо про проблеми українських медіа, Голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко звернув увагу на дві актуальні, на його погляд, небезпеки вітчизняних ЗМІ.
За його словами, новою небезпечною особливістю українських медіа є те, що до монополізації телевізійного простору фінансово-політичними угрупуваннями додалася і спроба монополізувати Інтернет-простір.
«Це нова особливість нашого медіапростору, яка характеризується тим, що так зване фінансово-політичне угрупування, означене експертами як «сім’я Президента», почало активно скуповувати популярні Інтернет-ресурси. Якщо так піде і надалі, то скоро і в Інтернет-просторі буде відсутня конкуренція, а значить – і свобода слова», – зауважив Микола Томенко.
Як доказ цьому він зауважив, що з кожним місяцем кількість об’єктивних та критичних матеріалів стосовно дій Президента Януковича та влади у ключових медіа суттєво зменшується. «Це означає, що нові власники формують редакційну політику в такий спосіб, щоб «зняти питання» адекватного аналізу того, якою є реальна соціальна-економічна ситуація в Україні», – зазначив Микола Томенко.
Іншою проблемою українського медіапростору він назвав те, що в силу різних обставин влада відмовилася від початку реалізації проекту створення суспільного мовлення та роздержавлення ЗМІ.
«Парадокс української ситуації полягає в тому, що, фактично, проти реального початку створення суспільного мовлення та роздержавлення медіа виступив так званий союз чиновників та деяких грантожерів. Справа в тому, що вже на першому етапі обговорення цих кроків низка організацій, які останніми роками фінансуються європейською спільнотою для просування ідей суспільного телебачення і роздержавлення ЗМІ, побачили для себе небезпеку у відсутності фінансування цих проектів у разі, якщо Верховна Рада ухвалить відповідні законопроекти і почнеться їх реалізація», – зауважив народний депутат.
Проте, за його словами, найбільшим ворогом цих проектів стали українські чиновники та влада, які, побачивши, що європейські структури не наполягають на швидкому вирішенні цих питань, фактично, зняли з порядку денного необхідність створення суспільного мовлення і роздержавлення ЗМІ до президентської кампанії 2015 року, щоб знову використати їх в своїх інтересах.