До голови комітету зі свободи слова та інформації Верховної Ради України Миколи Томенка звернулися ряд громадських організацій із проханням роз’яснити чи є соціальною рекламою реклама політків, державних чиновників і вищих навчальних закладів (ВНЗ), яка транслюється на українському телебаченні? Зокрема, йдеться про ролик народного депутата України, президента Одеської національної юридичної академії Сергія Ківалова. З телеекранів конкретний політик фактично рекламує не лише себе, але й свій виш.
«Мало того, що Сергій Ківалов суміщає посади голови парламентського комітету з питань верховенства права та правосуддя, народного депутата та президента Одеської юридичної академії, він іще й піариться під виглядом пропаганди загальнолюдських цінностей. Для мене очевидним є те, що парламентарі не можуть рекламувати себе та свої вищі навчальні заклади, чиновники – заходи за своєю участю та під патронатом Президента України, а політики – світитися з філософствуванням про світобуття та розповідями про заслуги перед суспільством, за рахунок пересічних громадян. Загальні розмірковування політика Ківалова ще й під брендом вищого навчального закладу, де значна частина місць є платною, не є соціальною рекламою. Стаття 1 Закону «Про рекламу» дає чітке визначення, що соціальна реклама це інформація «спрямована на досягнення соціально корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку». Ми ж бачимо неприховане намагання рекламувати політичну та комерційну діяльності під виглядом соціальної реклами. Це неприпустимо. Бо мандат депутата, заповнення платних місць у ВНЗ Ківалова, є швидше особистою цінністю лише пана Сергія Ківалова, а не українського народу і тим паче не всього людства. Крім того, соціальна реклама не може бути російською мовою. Це прямо суперечить закону «Про рекламу», – стверджує народний депутат Микола Томенко.
У зв’язку з цим, Микола Томенко звернувся до голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Володимира Манжосова з проханням роз’яснити телеканалам, що насправді є соціальною рекламою.