Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко направив звернення керівникам телерадіоорганізацій, організацій зовнішньої реклами та рекламних агентств щодо законодавчих змін стосовно рекламування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які вступають в дію з 1 січня наступного року.
Як зазначив автор цих змін Микола Томенко, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України стосовно реклами», ухваленого 18 березня 2008 року, з Нового року набувають чинності зміни до Закону України «Про рекламу», які передбачають:
– заборону наводити у телепередачах звукову інформацію рекламного характеру про спонсора – виробника алкогольних напоїв, його найменування або торгівельну марку;
– заборону реклами тютюнових виробів та відповідних торгівельних марок засобами зовнішньої реклами;
– заборону реклами алкогольних напоїв та відповідних торгівельних марок засобами зовнішньої реклами.
«Ці зміни покликані сприяти оздоровленню суспільства, зменшенню споживання алкоголю і тютюну населенням України, особливо молоддю та підлітками, на яких реклама цих продуктів справляє найбільший вплив», – зазначив Микола Томенко.
Він нагадав, що при підготовці відповідного Закону вдалося знайти компроміс між суспільною вимогою обмежити рекламу шкідливих для здоров’я продуктів і потребами розвитку рекламного ринку України. Зміст та поетапність введення обмежень реклами алкогольних напоїв та тютюнових виробів були узгоджені усіма зацікавленими сторонами.
Тож віце-спікер закликав представників рекламної галузі відповідально віднестися до необхідності дотримання нових правил роботи з 1 січня 2009 року. «Наголошую, що ніякі посилання на економічні труднощі не дають підстав для їх ревізії або відтермінування. Впевнений, що рекламний ринок України успішно розвиватиметься при дотриманні суспільно необхідних обмежень реклами алкоголю і тютюну. Адже здоров’я нації та доля молодого покоління важать значно більше швидкого комерційного зиску. Це – нормальний вибір всіх цивілізованих держав», – наголосив Микола Томенко.