Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко зауважив, що вже більше року в Україні діє Закон, яким обмежується споживання і продаж пива та слабоалкогольних напоїв. Як співавтор закону М.Томенко нагадав низку його законодавчих нововведень. Зокрема, законом було внесено в категорію алкогольних напоїв слабоалкогольні напої та пиво, введено заборону на продаж слабоалкогольних напоїв особам до 18 років. Розширено обмеження щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів (зокрема, у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я тощо). А також заборонено вживання алкогольних напоїв у громадських місцях (зокрема, на дитячих та спортивних майданчиках, парках, скверах, закладах охорони здоров'я, навчальних та освітньо-виховних закладах, громадському транспорті, підземних переходах, закладах культури, ліфтах, таксофонах тощо). «Те, що наш закон, прийнятий після довгої дискусії, був абсолютно правильним підтверджує і той факт, що Державна Дума Росії за нашим прикладом ухвалила Закон, яким унормувала цілу низку проблем, які у свій час були вирішені і українським парламентом», – відмітив М.Томенко.
Водночас, Віце-спікер зазначив, що російські депутати пішли далі і ухвалили низку норм щодо більш жорстких форм обмеження продажу та споживання алкогольних напоїв в тому числі і пива, які в українському парламенті лише зареєстровані ним та його колегами.
Окрім того, Микола Томенко назвав цілком очевидним, що українське законодавство треба вдосконалити і в частині обмеження реклами пива, зокрема, заборони прямої його реклами та перехід на брендову. Він зауважив, що такий підхід в тому числі свідчитиме і про втілення європейського досвіду.
Микола Томенко також назвав позитивним, що нещодавно Міністр охорони здоров’я Олександр Аніщенко висловився за заборону реклами пива. Натомість, М.Томенко нагадав, що у грудні Верховна Рада направила на доопрацювання Законопроект про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо реклами алкогольних напоїв та пива) (р.н.1014-2), поданий М.Томенком та А.Шевченком, яким пропонувалося заборонити пряму рекламу на радіо і телебаченні алкогольних напоїв та пива до 24 години, а також заборонити спонсорування теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів та послуг під якими випускаються тютюнові вироби та алкогольні напої (при спонсоруванні концертних та спортивних заходів дозволяється лише використовувати торгові бренди пивних компаній). М.Томенко зауважив, що, як поінформувала депутати більшості, законопроект не був підтриманий парламентом, саме за наполяганням Уряду.
Водночас, Віце-спікер висловив сподівання, що починаючи з вересня парламент повернеться до теми боротьби з обмеженням реклами пива на телебаченні. «Ми готові повернутися до цієї теми звісно за умови, якщо Уряд підтримає наш законопроект», – підсумував він.