«Якщо уряд дійсно відмовився від «драконівського» податку на медіа, то це реальна перемога громадськості і медіа-індустрії», – сказав заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко, відповідаючи на запитання журналістів після завершення наради з питань формування Державного бюджету України, яку проводив Комітет з питань свободи слова та інформації, на якій, зокрема, йшла мова про можливість збільшення ставки податку на рекламу.
Як відомо, протягом тижня в медійному колі обговорювалася інформація про можливі кардинальні зміни умов господарської діяльності засобів масової інформації. Мова йде, зокрема, про зміни до Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки та збори», якими пропонується кардинально підвищити ставки податку на рекламу та додатково ввести новий об’єкт оподаткування – «опублікування (оприлюднення) у будь-який спосіб інформації про ім\’я (найменування) спонсора, знака для товарів і послуг спонсора». При цьому, якщо чинна редакція Декрету обмежує граничний розмір податку на рекламу у розмірі 0,1% вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5% за розміщення реклами на тривалий період, у новій редакції ставка податку встановлюється у розмірі від 2,5 до 3% та додатково вводяться підвищуючи коефіцієнти для різних засобів (форм) розміщення реклами: 7 для реклами на телебаченні, 5 для реклами у друкованих ЗМІ та 2 для зовнішньої реклами. В результаті таких змін максимальна ставка податку на рекламу для телебачення може зрости у 42 рази, для друкованих ЗМІ – у 30, а для зовнішньої реклами – у 10 разів.
«Те, що ми почули сьогодні від представника Мінфіну, зокрема, що такого податку не планувалося, з одного боку приємно, а з іншого – тривожно», – відмітив М.Томенко, зауваживши, що тема появи нового податку обговорювалася у медіа цілий тиждень, а її правдивість підтверджували впливові політики з коаліції та чиновники. «Сьогодні ж з’ясувалося, що такої ініціативи ніби як і не було. Це говорить про те, що уряд не зрозумів, що треба навчитися працювати з парламентом і з медіа-спільнотою і будь-які ініціативи варто спочатку апробовувати у фаховому середовищі, а потім їх презентувати», – зазначив Віце-спікер. Тому, на думку М.Томенка, уряду і Міністерству фінансів треба було б «вибачитися перед представниками медіа, які тиждень обговорювали цю проблему, визнати свою помилку і більше таких помилок не допускати».
Микола Томенко назвав приємною новиною, що «спільними зусиллями вдалося не допустити такого необґрунтованого збільшення рекламного податку», однак наголосив: «Але наскільки така оптимістична заява відповідає дійсності, – подивимося в тексті проекту Державного бюджету України на 2010 рік, який надійде до Верховної Ради».