Народні депутати України Микола Томенко, Олександр Абдуллін та Ольга Червакова зареєстрували Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо використання окремих елементів благоустрою та контактної мережі при здійсненні рекламної діяльності) (реєстр. № 3454).
Зокрема, автори законопроекту пропонують заборонити розміщення реклами та/або рекламних засобів на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення.
«На сьогодні, фактично, всі опори в містах перетворились на суцільний ланцюг рекламоносіїв. Загалом по Україні – приблизно 8 000 одиниць реклами на опорах зовнішнього освітлення та елементах контактної мережі, з яких приблизно 4 000 тисячі – у столиці України Києві, який є найбільш засміченим даним видом реклами, – пояснює Микола Томенко. – Опори зовнішнього освітлення та контактної мережі за своїми технічними характеристиками не пристосовані до розміщення на них рекламних конструкцій. А додаткове навантаження створює потенційну небезпеку у разі негоди, сильного вітру тощо і може стати причиною пошкодження майна чи здоров’я людей».
Крім того, на його переконання, наявність реклами на опорах негативно впливає на безпеку дорожнього руху. Реклама на опорах (оскільки розміщена безпосередньо в зоні дорожніх знаків) незалежно від бажання водія, відволікає його увагу від дорожньої обстановки, що може стати причиною дорожньо-транспортної пригоди.
«До того ж, досвід розвинених європейських країн свідчить про відсутність рекламоносіїв на опорах вздовж доріг. А тому нам необхідно на законодавчому рівні заборонити розміщення реклами на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні зовнішнього освітлення», – вважає співавтор відповідного законопроекту Микола Томенко.