Радник Президента України, засновник Фонду «Рідна країна» Микола Томенко сьогодні на зустрічі з молодими вчителями-істориками в столичному ліцеї «Поділ» презентував та подарував просвітницькі проекти Фонду, зокрема факсимільні видання «Альбомів малюнків Т. Шевченка», щорічники, календар-закладки, присвячені 200-річчю Шевченка та DVD-диски з передачами про «7 чудес України».
Він зазначив, що буде переконувати Міністерство освіти та відповідні профільні управління в інших регіонах України організаційно та фінансово підтримати екскурсійні поїздки школярів історичними місцями нашої держави.
«Сьогодні вже загальновідомо, що одна із проблем несприйняття України як держави, її ідеології, спадщини та культури багатьма мешканцями Сходу пов’язана з тим, що більшість з них не виїжджала за межі своїх містечок чи власної області. За таких обставин антиукраїнські міфологеми російського телебачення виявилися достатньо дієвим інструментом в «руськоміровській» та антиукраїнській пропаганді», – зауважив Микола Томенко.
На його переконання, об’єднувати країну військовими, адміністративними чи політичними способами надзвичайно важко. «Необхідно до цього додавати і просвітницькі методи. Тому я вже кілька років переконую владу зробити обов’язковою складовою навчальних планів (зокрема, з історії України) відвідування школярами найвизначніших історичних, архітектурних, природних пам’яток нашої держави», – зазначив радник Президента.
Він зауважив, що це повинно відбуватися не з ініціативи вчителів і за гроші батьків, а за організаційно-фінансової підтримки української влади та місцевого самоврядування.
Також він повідомив, що в рамках діяльності Фонду «Рідна країна» плануватиме організацію відвідування студентами, школярами та й загалом українцями тих об’єктів, що стали переможцями всеукраїнських акцій «7 історико-архітектурних чудес України», «7 природних чудес України», «7 чудес України: замки, фортеці, палаци», «7 чудес Києва». Це, на переконання Миколи Томенка, теж відіграло би надзвичайно важливу роль для єдності країни і популяризації її культурної та архітектурної спадщини.