Зокрема, у позовній заяві йдеться про визнання неправомірними та скасування рішення ХІІ позачергового з’їзду партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність» № 8-ПД від 25 березня 2016 року «Про дострокове припинення повноважень народного депутата України Миколи Томенка».
Микола Томенко як позивач звертає увагу на те, що згідно з ч. 5 ст. 81 Конституції України «у разі невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата України із складу такої фракції його повноваження припиняються достроково на підставі закону за рішенням вищого керівного органу відповідної політичної партії (виборчого блоку політичних партій) з дня прийняття такого рішення».
Таким чином, даною нормою Основного Закону встановлюється обов’язкова передумова дострокового припинення повноважень народного депутата у зв’язку з його виходом із фракції – наявність закону. За відсутності відповідного закону рішення з’їзду партії є недостатньою підставою для дострокового припинення повноважень народного депутата.
Микола Томенко також наводить висновки Венеціанської комісії, в яких зауважується, що «обов’язковість членства народного депутата у парламентській фракції або блоці порушує незалежність депутата і може вважатися неконституційною, беручи до уваги те, що члени парламенту мають представляти весь народ, а не партії, до яких належать» (12-13).12.2003). Так само Венеціанська комісія у своєму висновку від (10-11).06.2005 зазначає, що норма щодо імперативного мандата «… надає політичним партіям право анулювати результати виборів. Це також може призвести до послаблення Верховної Ради через перешкоджання реалізації вільного і незалежного мандата народних депутатів, які можуть опинитись у ситуації, коли не зможуть дотримуватись власних переконань і водночас бути членами парламенту».
До того ж, висновки Венеціанської комісії неодноразово були включені до резолюцій ПАРЄ щодо України, а їхнє втілення у життя є обов’язком України як члена Ради Європи, зауважує позивач. А тому, на його переконання, рішення позачергового з’їзду БПП щодо позбавлення його депутатського мандату не відповідає ч.5 ст. 81 Конституції України, а отже, підлягає скасуванню.
«Ми розуміємо, що у даному випадку мова йде про тривалий судовий процес, який закінчиться рішенням Європейського суду з прав людини. Адже сьогодні судова система України керується Президентом та його Адміністрацією, як і в часи Януковича, – коментує Микола Томенко. – Але ганебний прецедент, коли політика домінує над правом мусить бути виправлений, щоб всі розуміли, що народний депутат повинен відстоювати свої передвиборчі обіцянки та служити народу, а не партійним вождям».
«Тому ми переконані, що рішення Європейського суду буде на нашу користь», – підсумував він.